čtvrtek 25. října 2012


RETURN v čase a prostoru..
(aneb jo jo..do stejné řeky fakt nelze vstoupit..)

V sobotu tradá na koncert do Brna..
Koncert je až večer a dník je volný..a Kounice nedaleko..hm hm..

Mám to tak v životě..náhody se proplétají :o)
A před měsícem jsem si na Kounice vzpomněla..a i to tu psala a teď tak trochu zázrakem cesta na jih..
Neodolala jsem..něco mě tam táhlo.


Rozdíl skoro 20 let..dívám se jinýma očima a chyběli tam mí přátelé, se kterýma se tak hezky lezlo přes zeď :o)

Tehdá jsem fakt viděla vše s nějakým nádechem zakázaného ovoce a dostali jsme se i tam, kam teď už to nejde..a klášterní zahrada byla přístupná a teď už není..a bylo více zchátráno..to už není.
Chápu, že záchrana památek je nutná, o tom žádná, ale ta romantičnost rozpadlých zdí zmizela..nové zdi, nové krovy, lešení...
Všude hodně lidí s prospekty..zpívat tiché Magnificat už nešlo....
 
Jako když vkročíte do míst známých jen z dětství a najednou je vše jiné - menší, těsnější, prostě jiné..

Nicméně - místo úžasné!!
Vnímáte atmosféru..cítíte pokoru..kámen a tráva..propojení přírodou..energie tady přímo tryská..
Třeba stojíte v zákristii (sakristii - obé je možné :o) ) a vnímáte tu posvátnost..a přitom okolo jen rozpadlé zdi..nádhera!!
Kdekoli zvednete hlavu, vidíte nebe..napojení vzhůru...


A včil trocha historie  a jakože vo co gou :o)

Klášter založil v roce 1181 Vilém z Pulína z rodu Kouniců jako pokání za poničený církevní majetek v Rakousku, kam podnikal vojenské vpády. Klášter byl osídlen jeptiškami premonstrátského řádu. O původní podobě stavby kláštera není nic známo, ve 30. letech 14.století byla (za probošta Rulanda) zahájena stavba klášterního kostela a přilehlého konventu v gotickém slohu, která byla ukončena ve třetí čtvrtině století. Za husitských válek byl klášter vypálen a kvůli jeho obnově musel po válce klášter rozprodat část pozemkového majetku. Začátkem 16.století se klášter dostal do krize: probošt přestoupil na luteránskou víru a oženil se s jednou z jeptišek. Olomoucký biskup zjistil při vizitaci neřestný a pohoršlivý život jeptišek. Konec klášterního života způsobilo přepadení, při němž bylo jeho osazenstvo povražděno.
Od té doby se měnili majitelé až do roku 1703, kdy při požáru vyhořel a majitelé se rozhodli jej už dál neopravovat. Nyní areál vlastní brněnské biskupství a je využíván ke kulturním akcím a výstavám.

Fotila jsem fest..a něco málo ukážu:

Průčelí

Dokonalé detaily

I po těch letech chátrání..dokonalost!!

..v rauši :o)




..tady jsou vidět opravy..


Křížová klenba..


..zvědavec s bouchajícím srdíčkem..


Hm..pokus o překlad :o)





..fascinace okny..









A když už na jih, tak vstřebat co nejvíc!!
- třeba Hajany - nádherný název :o)


..a být modrá v Brně :o)

..a u Kapucínů s pokorou procházet kryptou

..a v hospůdce divadla Husa na provázku posedět..


..a pak rozhýbat faldíky na music.. :o)

Dokonalý dník!!!

..a music..tentokrát jak jinak  :o)
Paradise lost :
http://www.youtube.com/watch?v=uV_cB8rS55k&feature=related

HUGS všem!!

...


6 komentářů:

  1. Milá Danuško, zase je tu něco, co neznám - Kounice mě zujaly už v minulém přáspěvku, ale teď mě to doslova dostalo! Zakládám do paměti a doufám, že v patřičný čas vyjedu ... U Kapucínů jsem před lety byla a taky mě to oslovilo. Jo a modrá je dobrá jen v písničce, v tvém provedení je nádherná (to Brňáci koukali :-)). Měj se pěkně, já si jdu uložit několik tvých foteček, abych nezapomněla, kam chci o prázdninách vyrazit. Ahoj, HanaL.

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj, včera som zrovna na Kounice myslela (občas si v blogu zaspomínam na moje potulky okolím :) ); teraz ma zaujali úžasné foto okien - krásne farebné kombinácie - čo to Slnko vlastne dokáže :o) .. strávila som tam pár prekrásnych hodín, hneď som vedela, že sa tam chcem vrátiť ..

    OdpovědětVymazat
  3. Téda Danuško... tak ty jsi byla v Brně a nepísneš?No nevím eslik nebudu dlouho smutá:-(
    objetí po písmenkách není to pravé,naživo by bylo lepší... hm... no nic,třeba se někdy dočkám ♥♥♥
    Tak jedno vitruální teda posílám no....:-)))

    OdpovědětVymazat
  4. :o) Hani ♥
    Samain- jsem ráda, že máme společné vzpomínky!
    Monísku- a víš, že mě napadlo ti zavolat? FAKT!! Ráda bych viděla tebe i Verunku, jenže bylo tak malounko času a nebyla jsem sama. A navíc program tzv.nabit..chtělo to na dva dny, ale nejni kam dát pesuse-on změny tak špatně zvládá a babička taky mrk :o)
    Tak někdy...
    OBJÍMÁM!!!!! (zcela soukromě) :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím Danuško, teda ten klášter je nádhera, já miluji kláštery a tento neznám, Akorát u Brna ...pro mě trochu z ruky, tak třeba o prázdninách :-)Přeji krásné dny Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Danuško, díky za návštěvu, máš krásný blog, budu chodit nakukovat! :) Už jsi v oblíbených. :) PAPA pěkný den! Binn

    OdpovědětVymazat